Regie

 

‘Pas op dat hij níet de regie in handen krijgt,’ zei een hulpverlener ooit over onze zoon. Het was kort nadat hij zijn diagnose had gekregen. In die tijd hechtte ik bijzonder veel waarde aan wat hulpverleners zeiden en klampte ik me vast aan alle adviezen. Ik wilde het graag goed doen. Ik wilde grip krijgen en houden op mijn bijzondere kind, voor wie ik zo veel liefde voelde, maar van wie ik zo weinig snapte. Met wie ik contact wilde.

Klik HIER om mijn nieuwe blog voor Uitgeverij Pica te lezen

 

 

 

One thought on “Regie

  1. Wat mooi om dit te lezen; net op het moment dat ik ook over regie nadacht :). Wij volgen ook niet de regels die we eerst dachten te gaan volgen. Dat is natuurlijk voor alle ouders zo, maar met een bijzonder kind meer denk ik. Aan mijn zoon zie je niet direct dat hij autisctisch is. (hij is ook nog maar 4). Wij hebben het inmiddels aanvaard dat we de regie soms aan hem moeten laten. Maar het lastigst vind ik dat voor de buitenwereld. Daar blijft toch veel onbegrip omdat het kan lijken alsof ik mijn kind te veel de regie geef. Terwijl ook bij ons net gebleken is dat hem af en toe laten bepalen meer rust brengt. Weer erg mooi geschreven Esther!!

Geef een reactie

