Lievelingslipgloss

“Kom je op mijn kamer spelen, Tom?” hoor ik Rianne vragen.

Ik sta in de badkamer, Tom loopt wat rond. Hij heeft weer kleur op zijn wangen en maakt weer zijn vrolijke gillerige geluiden. Hij was een paar dagen ziek, buikgriep. Met alle angst en onrust en viezigheid die daarbij horen. Maar, doordat hij koorts had, ook het intensere contact.

Het is nog steeds kerstvakantie, en gelukkig is m’n man ook vrij, dus we konden elkaar wat afwisselen in de zorg en toch wat leuke dingen doen met Rianne.
De opluchting nu alles weer goed is en iedereen gezond, is groot. Alles is weer lichter. Ook buiten schijnt de zon.

Samen spelen ze op haar kamer. Dat gebeurt niet vaak. En zeker niet zo lang en zo leuk.
Rianne heeft K3 opgezet en ze zingen en joelen mee.

Na een minuut of 10 kan ik mezelf niet langer bedwingen en kijk ik héél zachtjes stiekem om een hoekje. Een klein kiertje maar.
Tom zit op Rianne’s bed te hobbelen. Rianne heeft iets kleins in haar hand. Dan zie ik hoe ze voorzichtig met haar vingertje naar zijn mond gaat.
“Kijk, Tom, dat voelt fijn.”
En ze strijkt over zijn lippen.
“Lekker hè? Dat is mijn lievelingslipgloss.”

M’n hart stroomt over.

Tom giechelt.
Ze zingen samen verder.
“Later wil ik kooooningin zijn …!”

Ik voel meer lucht en ruimte dan sinds lange tijd. Deze momenten. Het maakt alles de moeite waard.

5 thoughts on “Lievelingslipgloss

Geef een reactie

