Weggeefactie: Autisme, de vele gezichten van een stoornis

Voor het eerst op mijn weblog: een weggeefactie!

autisme-donvan-zucker1

Het gaat om het boek “Autisme, de vele gezichten van een stoornis”,
geschreven door Donvan & Zucker, dat vorige maand door Uitgeverij Atlas Contact is uitgegeven in het Nederlands.

Een indrukwekkend boek over de geschiedenis van autisme. Op basis van persoonlijke ervaringen van volwassenen en kinderen met autisme wordt beschreven hoe in de loop der jaren tegen autisme is aangekeken, over de inspanningen om autisme te begrijpen, en de zoektocht naar behandelwijzen. Vele aspecten komen aan bod, en door de realistische en positieve invalshoek leest het boek makkelijk weg.

Klik HIER voor meer informatie.

Van de uitgever mag ik een exemplaar weggeven aan één van de lezers van mijn weblog. Meedoen? Schrijf dan uiterlijk 24 oktober 2016 hieronder in de reacties waarom je het boek graag zou ontvangen, met daarbij je emailadres. 25 oktober zal ik de winnaar bekend maken, en krijgt hij/zij het boek zo snel mogelijk thuisgestuurd.

50 thoughts on “Weggeefactie: Autisme, de vele gezichten van een stoornis

  1. Ik zou het graag willen lezen om autisme nog meer te kunnen begrijpen,er zijn zo veel meer soorten autisme dan van mijn zoon,en ik leer graag….nog steeds ..

  2. Zou graag voor het boek in aanmerking komen, heb een zoon van 10 met Asperger , lees graag alles wat ik over autisme enz kan vinden, om hem zo goed mogelijk te begrijpen en te begeleiden zeker met de puberteit voor ons in het verschiet

  3. Alle informatie over autisme is welkom, ik grijp alles aan om mijn zoon beter te leren begrijpen en met hem om te gaan. Dus ja ook dit boek is erg welkom!

  4. Kennis is 1 ding, maar vooral het gevoel dat je niet alleen bent en problemen, situaties of leuke momenten (h)erkent is altijd een opsteker.
    Alvast bedankt voor de tip.

  5. Lijkt me leuk om het boek te winnen.
    Heel interessant en wellicht ook bruikbaar als achtergrondinformatie voor de cursus over autisme die ik ontwikkeld heb 🙂

    Vriendelijke groet, Danny Pennings

  6. Wat een super leuke actie. Waarom ik het boek zou willen winnen… In eerste instantie om zelf te lezen, met 2 kinderen met autisme en verdenking van mezelf neem ik elke mogelijke informatie graag in me op. soort van preocupatie misschien wel. Daarnaast zou ik hem graag aan de juffen van mijn dochter willen laten lezen. dit om meer inzicht te geven in alles om autisme heen, er is niet 1 soort autisme en binnen het reguliere onderwijs is elke vorm van inzicht nodig, misschien kunnen ze hem daarna in de boekenkast in de leraren kamer zetten zodat alle leraren de mogelijkheid krijgen om wat extra inzicht te krijgen

  7. Ik zou heel graag het boek willen lezen om nog meer inzicht te krijgen in en over autisme. Ik werk iedere dag met kinderen die autistisch zijn, en om ze nog beter te leren begrijpen lijkt me dit boek echt een hele goede informatiebron die ik meteen kan gaan toepassen.

  8. Wat een leuke actie. Waarom ik het boek zou willen lezen is omdat met 3 kinderen met autisme waarbij het bij elk kind zich anders uit. Ik nog steeds elke dag voor verrassingen komt te staan en zoveel mogelijk wil lezen en leren om alledrie mijn kinderen zo goed mogelijk te ondersteunen.

  9. Ik zou dit boek graag willen lezen ik heb thuis een zoon met pdd nos en een dochter met add adhd (met vermoeden ass) en een partner met ass. Ik heb al veel gelezen en gehoord over ass maar je kan nooit genoeg informatie krijgen. Gr Andrea

  10. Zou het heel graag willen hebben mijn oudste heeft een Ass en de middelste wordt nu ook getest.je kunt hier nooit genoeg over lezen en weten en het is zo die zo ook goed om het aan and er en de kunnen laten lezen die veel anders erover denken.

  11. Hoi Esther, mijn kinderen van 16 en 19 weten nog niet zo lang dat zij een vorm van autisme hebben. Ik denk dat zij het heel leuk vinden om dit te lezen. Groetjes! Yvonne

  12. Ik zou het boek graag willen lezen en uitlenen aan mijn vriendinnen die ook autistisch zijn. Ik zou het zeker mijn psychiater laten lezen!

  13. Graag zou ik het boek winnen om de kinderen uit mijn klas nog beter te gaan begrijpen. Daarnaast ga ik hem uitlenen aan mijn studiegenootjes van de master Pedagogiek om onze kennis te verbreden!

  14. Het boek lijkt me heel erg leerrijk, het trekt direct mijn aandacht.
    Zelf heb ik al veel verschillende kanten gezien, zowel bij mezelf als bij onze kinderen en anderen, de uitdaging ligt telkens in een klein hoekje!
    Herkenning en ervaringen vind ik altijd heel fijn om te lezen, zoals ook de rode draad die doorheen het hele spectrum loopt en dan toch weer afwijkt naar een bijzondere, dikwijls onbekende kant…dat maakt het zo boeiend!

  15. er zijn vast anderen met betere redenen maar het lijkt me gewoon interessant te zien wat ze te zeggen hebben over autisme en of ik me erin kan vinden. wil ook best een review schrijven als ik het heb gelezen

  16. Net als zovelen struggle ik iedere dag met het autisme wat mijn zoontje heeft. Het heeft zoveel mooie kanten…helaas ook minderen. Ik heb al veel gelezen maar je bent nooit uitgelezen! Er zijn zoveel kanten die belicht kunnen worden! Ik leer iedere dag bij! Daarnaast werk ik in het basisonderwijs wat dmv het passend onderwijs ook steeds meer “autisten” huisvest. Een behoorlijke uitdaging….

  17. vooral het feit dat het boek geschreven is op basis van persoonlijke ervaringen van (verschillende) mensen met autisme spreekt me erg aan, zij zijn de enigen die aan de wereld kunnen uitleggen wat autisme voor hun betekent. Zal veel interessanter zijn dan een boek geschreven door iemand die autisme theoretisch benadert. Dus zeker welkom voor in mijn “autisme”-bibliotheek om de belevingswereld van mijn zoon (13) met asperger beter te leren begrijpen.

  18. zou graag willen lezen (winnen)me zoontje 9 jaar heeft stempeltje autisme gekregen kwam binnen als donderslag bij helder hemel wil er graag meer over weten het begrijpen dingen duidelijk te krijgen over het hoe en wat om me zoontje goed en gelukig op te laten groeien

  19. Ik zou heel blij zijn met het boek want je kan nooit genoeg kennis opdoen. We zijn een gezin van vier met een zoon van 9 die asperger heeft, een dochter van 5 met ontwikkelingsdysfasie en het vermoeden van ASS (we zijn volop met het diagnose proces bezig), en twee ouders die een sterk vermoeden over zichzelf hebben.

  20. Ik zou graag ook het boek willen lezen, mijn zoon is 3,5 jaar en heeft ook ass en wil heel veel leren en begrijpen en beter kunnen stimuleren, begeleiden.
    En ik zie graag een gelukkig kind die wij goed kunnen begrijpen.

  21. Graag, mijn dochter is autistisch en een puber en een fantastische meid, probeer veel te lezen over autisme en grote frustratie blijft het grote onbegrip van de buitenwereld en/of omgeving, blijf hopen op begrip en acceptatie, dat iedereen lekker zichzelf kan en mag zijn

  22. Ik wil autisme beter begrijpen. Om de toekomst van mijn leerlingen binnen het reguliere onderwijs beter te kunnen begeleiden en de collega’s er meer op attent kunnen maken rond deze zorg. Om beter op de toekomst in te kunnen springen heb je het verleden nodig om het te kunnen begrijpen.

  23. Voor een vriendin met een zoon van 15 met klassiek autisme. Ze zit weer midden in de problemen rond het (her)aanvragen van een PGB, emt alle bureaucratische sores.

  24. Graag zou ik dit boek willen lezen om nog meer te leren van autisme. . Ervaringen van anderen helpen mij om ervoor te zorgen dat ik weet dat ik niet alleen sta. .. als jonge alleenstaande moeder is het pittig. . Een zoon van 8 met ass en een brusje van 4.. Alle informatie is welkom! !

  25. Het lijkt me een zeer interessant boek. Ik probeer zelf mensen altijd uit te leggen dat autisme niet slechts één gezicht heeft, dus ik word heel blij van de verschillende invalshoeken in dit boek.

    Als autistische vrouw met een zeer late diagnose interesseert de geschiedenis van autisme me daarnaast heel erg.

  26. Ik zou dit Bork graag willen ontvangen omdat ik twee zoons van 14 heb met klassiek autisme en asperger. Zo langzamerhand wordt het heel zwaar om nog goed te kunnen opvoeden dus grijpen we alle hulp aan die we kunnen vinden en of krijgen.
    Dit zou n hele mooie aanvulling zijn

  27. Ik zou dit boek graag winnen omdat het autisme vanuit de persoon zelf bekijkt. Als beginnend orthopedagoog lijkt het mij goed om mij ook in deze kant te verdiepen.

  28. Na 39 jaar eindelijk de juiste diagnose, het jaren verkeerd diagnosticeren. Voor mijn omgeving nog een groot onbekend raadsel, juist om hen erbij te betrekken zou ik het boek graag willen winnen

  29. Ik zou dit boek graag willen lezen om wat meer informatie te vergaren over autisme. Zodat ik mezelf iets beter ga begrijken, nadat ze paar weken geleden bij mij zelf autisme hebben geconstateerd na vele onderzoeken en klachten. Groetjes Marielle

  30. Ik zou graag zo’n exemplaar ontvangen om mijn vriendin een plezier te doen wiens twee zonen autisme hebben. Ze gaat perfect om met de jongens maar zit met zoveel vragen dat ze wel eens durft te twijfelen aan haar aanpak.

  31. 2 kids, 2 verschillende geslachten, 2 verschillende vormen van autisme, 2 verschillende belevingen, 2 verschillende gebruiks aanwijzingen… waar komt dat vandaan en wat kan ik er verder aan doen. Wat fijn dat er nu een boek is wat mij hier meer over kan vertellen!

  32. Ik weet niet waarom maar een boek koop ik niet zo snel, ik vind het lastig kiezen er zijn zoveel boeken zoveel mogelijkheden, een boek winnen lijkt me erg gaaf ,zeker over autisme omdat ik hier dagelijks mee te maken heb.hoop dat er info instaat zodat autisme beter begrepen kan worden zowel door mijzelf als door de grote wereld dat je dingen beter uit kunt leggen. Het boek ook door kunt geven om te lezen aan je omgeving. Leuke actie in ieder geval!

  33. Autisme is fascinerend en complex. Ik ben gegrepen door de vele zijden en uitingsvormen en kan me urenlang verdiepen in de stoornis door middel van lezen, tv-programma’s en colleges. Op andere momenten houdt autisme mijzelf in zijn greep en is het een compleet ontwrichtende aandoening die mijn leven bepaalt. Door meer te leren hierover hoop ik zelf wat controle terug te krijgen over mijn leven en mijn plekje in de maatschappij te vinden

  34. Ik vind het heel moeilijk om aan te geven waarom ik nou net die ene zou moeten zijn waar het boek heengaat. Wel kan ik zeggen dat mijn autiebibliotheek regelmatig bezocht wordt, door mensen met autisme, ouders, en mensen die werken met mensen met autisme. Het zal hier dus een deelboek worden, wat door veel mensen gelezen wordt.

  35. Ik zou graag het boek willen winnen, omdat er bij mijn zoontje sinds kort ass is vastgesteld. En ik zou hier meer van willen weten en er vooral van willen leren.

  36. Mijn hele leven heb ik het gevoel dat ik anders dan anderen ben en op zoek naar die bevestiging dat er meer zijn zoals ik. Ook al ben ik anders en reageer ik anders dan de gemiddelde mens, wil ik me hier niet meer schuldig over hoeven voelen. Het boek lijkt mij heel interessant ….naar ik hoop ‘een feest van herkenning’

  37. Ik zou het boek graag lezen. Ik heb 2 kids met pdd nos en verdiep me graag in de verschillende aspecten. Zeker ervaringen van anderen leert je soms weer even anders ernaar te kijken.

  38. Waarom….omdat ik wekelijk in aanraking kom met mensen waarbij o.a. autisme als diagnose is gesteld. Dit klinkt in mijn oren eigenlijk helemaal niet oké (hou niet van stempels) Maar goed. Waarom ik graag het boek zou lezen. Meer inzicht, meer kennis, meer ervaringsdeskundigen “horen” en beter willen begrijpen en kunnen inspelen op. Beter leren mijn steentje bij te dragen aan een goede dag, of misschien een goed moment op de dag.

  39. Als vader van een 6-jarige zoon met autisme lijkt me dit een uitermate geschikt boek om eens wat meer inzicht te krijgen in wat er in Mees om gaat…

Geef een reactie

