Even weg

Afgelopen weekend was ik 2 dagen en nachten van huis. Ik kan me niet herinneren hoelang dat geleden was. Lang dus! Zonder man en kinderen, naar de andere kant van het land.

“Wat góed van je!” zeiden mensen. Tja, ik vond het eigenlijk vooral goed van mijn man. Maar, eerlijk is eerlijk, het vereiste wel wat moed. Ik heb namelijk het idee dat ik in ons gezin behoorlijk onmisbaar ben, en het toch wel het beste is als alles volgens een bepaald patroon verloopt. Een lesje loslaten dus. Het is gelukt!

Toen ik thuiskwam stond Tom voor het raam. Hij keek heel blij. We kusten elkaar met het glas ertussen. Een geweldig moment.
“Heb je me gemist?” vroeg ik aan Rianne. Haar armpjes om m’n nek. Een stevige knuffel. Een dikke kus. Vrolijk zei ze: “Nee hoor!”

Het was een mooi weekend, met een leuke groep mensen. De eerste Kiss it Forward ‘bootcamp’. Helemaal in Rekken. (www.vosopgelink.nl , een aanrader voor kleine groepen die middenin de natuur een beetje willen bijkomen, uitrusten, opladen…) We waren vooral met ouders van zorgintensieve kinderen, maar ook o.a. een storyteller en een journaliste. Mensen die Kiss it Forward een warm hart toedragen, en mee willen helpen verder te bouwen. We hebben ervaringen gedeeld, gehuild, gelachen, geschommeld, nagedacht, gewerkt, geluisterd, geschreven, plannen gemaakt, bij het haardvuur gezeten, geslapen zonder er ’s nachts uit te hoeven… Het was genieten. Dit schreef Adrianne erover.
 

Toen ik Rianne gisteravond naar bed bracht, vroeg ze of ik nog weg moest.
“Ik ga alleen nog even hardlopen.”
“Kom je wel snel weer thuis?”
“Ja hoor.”
“En blijf je dan gewoon weer bij ons?”
“Ja, natuurlijk lieverd.”
“Ik vind het zo fijn als we er allemaal zijn.”
“Ik ook. Heel fijn.”

‘Even weg’ is best lekker. Vooral omdat het zo goed voelt om weer terug te zijn.

20140701_KIF_bootcamp_collage

One thought on “Even weg

  1. Pingback: De eerste KissitforAward voor Vos op Gelink | Kissitforward

Geef een reactie

