Blogaward

De “Liebster Award”. Nooit van gehoord. Tot ik een tijdje terug in een paar dagen tijd tweemaal een vrolijk bericht ontving. Eerst van Odet (@OdetSt) en later van Marjolein (@levenmetassadhd). Zij overhandigden mij deze prachtig glimmende virtuele award. Wat een eer!

Wat houdt de “Liebster Award” in: een eervolle vermelding voor je blog, met een paar spelregels. (eigenlijk word je gewoon aan het werk gezet)
11 vragen beantwoorden over jouzelf en je blog, en vervolgens een aantal anderen nomineren voor de “Liebster Award”, en voor hen ook 11 vragen bedenken.

Aangezien ik 2×11= 22 vragen voorgeschoteld kreeg, ben ik zo vrij geweest er zelf 11 van te maken. Hier komen ze. Met mijn antwoorden.

1.   Wat wil jij met je blog bereiken?
Ik schrijf vooral over mijn zoon met klassiek autisme, mijn contact met hem, en zijn invloed op ons gezinsleven. Het delen hiervan is fijn. Ook met andere ouders met een “zorgintensiever” kind. Het maakt alles soms iets lichter. De reacties doen me goed. En het feit dat er meer begrip komt vanuit de omgeving is natuurlijk erg prettig.

2.  Hoe heeft je blog zich tot nu toe ontwikkeld?
In december 2012 zette ik mijn eerste stuk online, “Tom” -de gefingeerde naam voor mijn zoon-, over zijn slaapproblematiek. Daar kreeg ik veel reacties op, ook van onverwachte kanten. Niet iedereen in onze omgeving was goed op de hoogte van onze gezinsomstandigheden, en ik merkte dat de toename van begrip mij en mijn man erg goed deed.
En zo schrijf ik nog steeds, af en toe, als ik zin en inspiratie heb. Meestal over dagelijkse voorvallen. Soms een gedichtje.

3.  Wat vind je zelf je mooiste blog?
Hield ik maar niet zoveel van je.” Die heb ik in 10 minuten geschreven en niets meer aan gedaan. Het zit vaak in mijn hoofd.

4.  Wat is voor jou je meest succesvolle blog?
Tom” is het vaakst gelezen, en wordt nog regelmatig gelezen. Het is 11 maanden oud, maar nog heel actueel. “Tussen jou en mij” bleek voor veel mensen herkenbaar.

5.  Hoe onderscheid jij je van de duizenden andere Nederlandstalige bloggers?
Ik denk niet dat ik erg onderscheidend ben. Daar ben ik ook niet mee bezig. Ik schrijf graag, en vind het fijn om te bloggen. En soms heb ik er een paar weken geen zin in, geen ruimte voor. Ook goed. Dit blog is er vooral voor mijzelf.

7.  Wat vind je het meest indrukwekkende blog dat je de afgelopen maand
gelezen hebt?

Deze van Odet (@OdetSt) Omdat het zo vreselijk herkenbaar is. En omdat Odet ontzettend goed schrijft.
En deze van Elise van der Velde (@Eliseschrijft). Gewoon, omdat het me aangreep.

6. Welk blog houd je liever voor jezelf?
Ik schrijf weleens iets dat ik toch maar niet publiceer. Vaak heeft dat te maken met een té persoonlijk aspect. Ook wil ik niet dat anderen zich -wellicht minder positief- herkennen in een blog.

7.Welke smaak kies je bij een Italiaanse ijssalon?
Pistache. Oh, mag ik 2 bolletjes? Dan ook stracciatella.

8. Wat vind je de vervelendste huishoudelijke klus?

Stofzuigen.

9. Op welke manier kun je ontspannen naast je drukke zorgtaken?
Hardlopen, een wijntje drinken met mijn man of een vriendin, een spannende film kijken, Wordfeuden, lezen.

10. Welke “lessen” probeer je je kinderen mee te geven?
Mijn dochter van 5 weet al erg goed dat iedereen anders is. Dat je daar zelf niets aan kunt doen. Dat iedereen zijn/haar eigen kwaliteiten heeft. Zij is nu al erg ruimdenkend en begripvol naar kinderen om zich heen.“Vind je dat lastig? Zal ik je helpen?”

11. Wanneer zou je de stekker uit je blog trekken?
Als het niet meer goed voelt, voor mij, voor mijn man of -t.z.t.- voor mijn dochter.

En… nu aan mij de taak om andere blogs te nomineren. Komen ze.

Yvonne Schoolderman schrijft over haar chronisch ziekzijn en de invloed hiervan op haar gezinsleven. Heel helder, heel open.

Sander Ritman, schrijver en dichter, blogt op ludieke wijze over zijn bijzondere ervaringen als thuiszorgmedewerker.

Drie vaders
-goede vrienden- bloggen over het leven van een papa. De belevenissen van hun gezinnen. Serieus, met een knipoog of een traan.

Yvonne, Sander, Arno, Paul en Rens, jullie mogen, zo je wilt, dezelfde bovenstaande vragen beantwoorden, en de award doorgeven aan een andere -beginnende, max. 200 volgers hebbende- blogger.

Een aantal van mijn favoriete bloggers heeft onlangs al een “Liebster Award” gekregen, maar noem ik toch:

Odet schrijft prachtig en indringend over haar meervoudig complex gehandicapte zoon en haar uit Ethiopië geadopteerde dochter.

Hilde schrijft over haar gezin dat niet doorsnee is. Ze heeft een dochter met een autisme en een zeer gevoelige zoon. Ook heeft zij een kindje verloren, Vlinderzus.

Leven met autisme. De site van Heidi Meijer. Alles wat je wilt weten over autisme. Met prachtige blogs, o.a. van Natasja. Een aanrader.

Graag wil ik ook “Kiss it Forward” noemen. Een vrij recent opgestart initiatief voor alle ouders met een zorgintensiever kind en iedereen die daar mee te maken heeft, of daar geïnteresseerd in is. Op de site staan blogs van ervaringsdeskundigen. Bewust maken, delen en humor staan centraal.

liebster-award1

Geef een reactie

