Tussen jou en mij

Tussen jou en mij zit een glazen muur.
Flexibel genoeg om je aan te kunnen raken, te knuffelen, te ruiken, te verzorgen.

Soms lijkt het glas heel dik en wazig, met metaaldraad er doorheen geweven.
Soms lijkt het flinterdun en helder.
Maar altijd weer blijkt het onbreekbaar, als beton.

Ik fantaseer over een pil, die de muur zal laten verdwijnen.
Soms droom ik dat het gebeurt, zomaar ineens, en we elkaar echt zien en begrijpen. Steeds minder vaak droom ik dat. En dat is maar goed ook. Want dit is hoe het is. Hoe jij bent. Waarom zou ik jou willen veranderen?

Misschien moet ik ooit een paar stapjes terug doen, om je scherper te zien. Om beter te kunnen zien wat je nodig hebt. Ik weet het niet zo goed. Het is moeilijk.

Ik kijk je aan. Ik knuffel je. Ik praat tegen je. Op zoek naar waar ik het dichtst bij je kan komen.
Je kijkt me aan. Peinzend. Met je vinger trek je een lijn rond mijn ogen.
“Twee ogen,” zeg je.
Ik glimlach. Jij glimlacht terug.
Je hebt gelijk, mijn zoon. Er bestaat geen muur die liefde kan tegenhouden.

One thought on “Tussen jou en mij

Geef een reactie

